Informacja o sposobie komunikowania się z Urzędem Gminy w Lubrzy dla osób uprawnionych (niesłyszących, niedosłyszących, głuchoniemych)
Informacja o sposobie komunikowania się z Urzędem Gminy w Lubrzy dla osób uprawnionych (niesłyszących, niedosłyszących, głuchoniemych)
Mając na uwadze przepisy Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) Urząd Gminy w Lubrzy informuje, że osoby uprawnione mogą komunikować się z urzędem za pośrednictwem :
osoby przybranej - należy przez to rozumieć osobę, która ukończył 16 lat i została wybrana przez osobą uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną udzielania jej pomocy w załatwieniu spraw. Osoba przybrana udzielająca pomocy w załatwieniu sprawy winna posiadać przy sobie dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport albo, w przypadku osób niepełnoletnich nie posiadających dowodu osobistego ani paszportu, ważną legitymację szkolną), celem przedstawienia go do wglądu na żądanie urzędnika załatwiającego sprawę.
tłumacza PJM - polskiego języka migowego
tłumacza SJM - system języka migowego
tłumacz przewodnik - dla osoby głuchoniewidomej, nazwany w ustawie tłumaczem SKOGN
Aby skorzystać z pośrednictwa tłumacza, należy powiadomić o tym urząd 3 dni przed dniem, kiedy planuje się załatwić sprawę w urzędzie.
Zgłoszenia dokonać można:
e-mailem na adres : urzad@lubrza.opole.pl
tel. stacjonarny: 77 407 46 50
fax: 77 407 46 51
Wniosek
Wzór wniosku w formacie pdf:WniosekTlumacz.pdf (13,20KB)
Wzró wniosku w formacie doc:WniosekTlumacz.doc (21,50KB)