Zapobieganie zagrożeniom związanym ze zmianą klimatu w Gminie Lubrza i Gminie Głogówek
Zapobieganie zagrożeniom związanym ze zmianą klimatu w Gminie Lubrza
i Gminie Głogówek – zakup wozów strażackich, pojazdu specjalistycznego
i sprzętu
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach programu Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027, działanie
2.3 „Zapobieganie zagrożeniom związanym ze zmianą klimatu”, realizowany w partnerstwie
pomiędzy: Gminą Lubrza – liderem Projektu, a Gminą Głogówek – partnerem projektu.
W ramach projektu zakupione zostaną:
• Samochód pożarniczy bojowy dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Lubrzy.
• Samochód terenowy z zabudową na potrzeby zarządzania kryzysowego wraz
z wyposażeniem dla Stanowiska ds. Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej
w Referacie Spraw Obywatelskich Urzędu Gminy w Lubrzy.
• Średni samochód ratowniczo-gaśniczy dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Głogówku.
Dodatkowo, w ramach projektu przeprowadzone zostaną działania edukacyjne dotyczące
zmian klimatu i ochrony zasobów wodnych na terenie Gminy Lubrza i Gminy Głogówek,
a także działania informacyjno-promocyjne na tych obszarach.
Beneficjenci projektu
Bezpośrednimi beneficjentami projektu są:
• Ochotnicza Straż Pożarna w Lubrzy,
• Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej w Urzędzie Gminy Lubrza,
• Ochotnicza Straż Pożarna w Głogówku.
Przedsięwzięcie pozytywnie wpłynie również na mieszkańców Gminy Lubrza, Gminy
Głogówek oraz powiatu prudnickiego. Zakupiony sprzęt umożliwi prowadzenie akcji
ratowniczych oraz usuwanie skutków katastrofalnych zjawisk pogodowych. Projekt wpłynie
pozytywnie nie tylko na mieszkańców obu gmin, ale także na osoby odwiedzające te rejony.
Cel projektu
Celem projektu jest zwiększenie zdolności adaptacyjnych do zmian klimatu oraz zapobieganie
ryzyku katastrof naturalnych i klęsk żywiołowych poprzez:
• Skuteczne przeciwdziałanie zagrożeniom pożarowym oraz innym zjawiskom wynikającym
ze zmian klimatu,
• Zwiększenie możliwości operacyjnych OSP Lubrza, OSP Głogówek oraz Stanowiska
ds. Zarządzania Kryzysowego,
• Skrócenie czasu dojazdu służb ratowniczych do miejsca zdarzenia,
• Podniesienie skuteczności akcji ratowniczych,
• Usprawnienie usuwania skutków klęsk żywiołowych, ekstremalnych zjawisk pogodowych
oraz awarii,
• Zwiększenie ochrony środowiska naturalnego,
• Zmniejszenie awaryjności infrastruktury ratowniczej.
Wartość projektu
• Całkowity koszt: 2 441 007,05 zł
• Wkład Funduszy Europejskich: 1 602 958, 73 zł
#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE